Raser

Klicka på bilden för att läsa mer om deras bakgrund och historia på Pantheon’s hemsida

Archai

På spektret av det unika, kommer Archai på andra plats mot sina grannar Gnomes. Men i en skarp kontrast är Su’Roa kultur lika levande och stark som dess geologiska massiva kristaller och malmer. Uppriktiga och uppriktiga, Archai-kroppar manifesterar sin miljö, deras eteriska energi bindande med naturliga element i en mycket ung ålder. Detta tillåter Archai att växa lite större än en Människa eller Elf, men lider inte i smidighet som en Ogre. Älskande firande och strid nästan lika, är Archai positionerade bra för att stiga upp i svåra ålder, om de skulle välja.

 

 

 


Dwarves

För sitt folkets goda offrade dvärgkonungen Khazas sin odödlighet för att styra bland dem i Khadassas vinrika fästning. Denna osjälviskhet är en dygdskrigs kronhjälp, och att ha en som en vän är värd mer än flera livstider av förmögenhet. Troende fred är en produkt av styrka, Dvärgarna söker inte ett imperium, utan för att öka deras förmåga att smidja, den bana och striden. Deras sällsynta form är sällan felaktig för skummande styvhet, eftersom deras rykte i alla typer av konflikter är allmänt etablerad.

 

 

 

 


Dark Myr

Ur sitt eget sätt skulle den mörka myren i Syronai kanske bli en modern av tronfast – även dess främsta rival. Men deras inhemska skönhet, valor och adel har rostats ner till bittra ornament. En stor förakt för andra raser lurar under sin lugna yta, kallar ingen vän och få hedrad som fiende. Deras krigshastighet är lika gammal som deras hävdade ursprung, medan deras långa, slanka form och spöklika ögon kastar en otvetydlig närvaro. Dark Myrs ambitioner är ett gravid mysterium, deras rike sträcker sig tyst på land och hav.

 

 

 

 


 Ogres

Med deras hulking närvaro och en kultur som värderar de brutala färdigheterna i striden ovanför förfinningar eller fritid, blir Ogres of Broken Maw farligt avskedad som primitiv av de oinformerade. Men noggrann studie skulle avslöja en ras som förnya krigets taktik och i vilken ligger en oöverträffad respekt för vall och mod, vare sig vän eller fiende. När lugn är, är Ogres försiktig och omtänksam före åtgärden. Unseat deras känslor och deras oföränderliga storlek utbreder oförutsägbara slutar.

 

 

 

 

 


Humans

Sann makt talar inte ett ord, men dess närvaro är ödesdigra. Thronefasts stad har varit närvaro för människorna i nästan 500 år, och att veta sina makthöjder är att se huvudstaden, en fantastisk juvel i ljuset av gryningen. Bredden av deras inflytande är glimt i den majestätiska flottan, oöverträffad på det öppna vattnet. Studenter och mästare på nästan alla konst och disciplin är Människans medelstora storlek och styrka kanske en ensam medelmåttighet, deras ofta flambojanta stolthet, som inte fördärvar för kungar, ghouls eller drakar.

 

 

 

 


Halflings

En uppfriskande blandning av galenskap och glädje, Vildändens Halflings har en ungdomlig utmaning som aldrig dimmar och en bestämd ande som gör dem otjänliga. Med en olaglig skurk av en varg och barnets utbrottna charm finns det få omständigheter där en Halfling inte kan arbeta för överhanden, särskilt i träden i sitt hem. Därför är deras reducerade karaktär en fördel, en anspråkslös och smidig utvidgning av deras personligheter och gåvor, vare sig i fara, diskurs eller dans.

 

 

 

 

 


Elves

Med lojalitet som inte lätt vinner eller förloras, bär alvor en odödlig känsla av hur flyktigt liv är, född av sina egna borstar med total utrotning. Men långt mer än svaga överlevande är de oöverträffade konstnärer från arkitektur till jordbruk, med bana och fysiska förmågor lika naturliga som vind, regn och storm. Syskonhjärtan delar kapplöpningen i två olika grupper: Ashen Elves steward Faerthale inifrån, evigt vaksam i klocka och vakt, medan deras Ember-bröder kastar ett aggressivt öga mot de omgivande länderna och utrotar det onda där det ligger.

 

 

 

 


Gnomes

Det är en fantastisk ironi att den minsta av de utländska raserna innehåller det mest mysterium. Peerless i förståelse och waneing av den bana, är Gnomes varelser utan sann fysisk form på grund av händelser i deras hemvärld. Noggrann och lätt absorberad i de många uppgifterna ombord på deras flytande stadsfartyg Skyhold, flit och service tenderar att vara de högsta Gnome-dygnen, tillsammans med ljudinnovation. Expansionen är inte ett kulturellt mål, och gnomenna har inga riktiga fiender, men vissa gör lång tid för att möta farorna och priserna i Terminus som helhet.

 

 

 

 


Skar

Om det var motsats till något bra i varje race, skulle Skar stå ensam i ytterligheten. Självsmässigt ondskan, stam- och kortsiktiga, Skar räddar bara sin “Nio Gud” och är där bara fervent i sitt hat. En ravenös önskan att konsumera passar med sin tunna, rovdjurstorlek och bygga, och de attackerar sig för att överväldiga snabbt och saknar exceptionell uthållighet. Deras roll på scenen i Terminus har störst osäkerhet, för deras strider rasar lika mycket inom Skargol som utanför den.